Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

„Zajączek wielkanocny” ZAJĄC - ILUSTRACJA

(środa – 08.04.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]
  1. „Zając” – słuchanie piosenki, nauka piosenki

    Zabawy ruchowe przy piosence – pokazujemy uszy, nosek, oczka- zgodnie z treścią piosenki, wykonujemy skoki obunóż.
  1. „Wilk i zajączki” –zabawa ruchowa, gimnastyka języka.
    Zamieniamy dzieci w zajączki, które kicają po łące. Na hasło: „Uwaga wilk!” – uciekają do norki np. na poduszkę i wykonują ćwiczenie zgodnie z czytaną historyjką.„Wskakujemy do swoich norek. Drżymy ze strachu. A tymczasem zły wilk krąży dokoła Waszych norek –tak, jak robi to nasz język. Krążymy językiem wewnątrz buzi, raz w jedną, raz w drugą stronę.
    Znalazł szparę, próbuje się przez nią przecisnąć ( czubek języka przeciskamy przez zaciśnięte zęby). Nie dał rady. Tera próbuje jedną łapą, drugą łapą (językiem wypychamy najpierw jeden, potem drugi policzek). Nie udało mu się . Zniechęcony wrócił do lasu, a zajączki znowu wesoło hasają po łączce.
  1. „Jajko na łyżce” – zabawa ruchowa.
    Wyznaczamy dzieciom trasę np. z jednego końca pokoju do drugiego. Na początku kładziemy miseczkę z jajkami – kto ma odwagę J lub piłeczkami, na końcu koszyczek do którego dziecko wkłada przedmioty. Zadaniem dziecka jest przeniesienia jajka/piłki na łyżce i włożenie do koszyczka.
  1. „Zajączek z papierowej dłoni” – praca plastyczna.
    Co potrzebujemy?
    -kolorowe kartki, klej,nożyczki, mazaki.
    Jak robimy? Kliknij w link poniżej:

5. „Kanapka zajączek”
Zachęcamy do  wspólnego przygotowania śniadania.
https://smaker.pl/przepisy-sniadania/przepis-kanapka-zajaczek,110062,kikipink.html
kanapka zajączek[/spoiler] [spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. Drogie przedszkolaki, Święta Wielkanocne tuż, tuż. Już niedługo, bo w niedzielny poranek wyruszycie na poszukiwanie niespodzianek pozostawionych przez Wielkanocnego Zajączka. Niespodzianki na pewno znajdziecie, ale czy komuś uda się zobaczyć zajączka? Nie jest to takie proste. Zajączki, a szczególnie te wielkanocne, są bardzo czujne i płochliwe. Dzięki swoim długim uszom mają doskonały słuch. A poza tym ich uszy odwracają się we wszystkich kierunkach: w prawo, w lewo, do przodu i do tyłu. Dzięki temu docierają do nich dźwięki ze wszystkich stron. Trzeba być super tropicielem, żeby podpatrzeć to płochliwe zwierzątko.

Życzymy Wam, aby szukanie wielkanocnych prezentów było dla Was prawdziwą przygodą!
Ale przygody mają nie tylko dzieci. Mają je też zajączki. Spójrzcie na obrazki.

zajączekOpowiedzcie sami przygodę zajączka lub odpowiedzcie na pytania:
– Co zajączek wiezie na taczce?
– Dlaczego pisanki spadają z taczki? Jaką minkę ma zajączek?
– Co stało się z pisankami?
– Co czuł zajączek kiedy zobaczył, że jego pisanki pękają?
– Dlaczego minka zajączka zmieniła się na ostatnim obrazku?
– Czy ze wszystkich pisanek wykluły się kurczątka? Policzcie pisanki. Policzcie kurczątka.
Kto ma ochotę, może narysować, co działo się dalej z zajączkiem i kurczątkami.

2. Teraz troszeczkę ruch, a szczególnie podskoków przy piosence Muzolaków „Zając, piosenka na Wielkanoc i nietylko”.

3. Jeżeli macie ochotę w bardzo prosty sposób można zrobić zajączka z kolorowego papieru na bazie odrysowanej dłoni.

Potrzebne materiały:

  • kolorowy blok rysunkowy lub techniczny;Bez tytułusd
  • ołówek i gumka;
  • nożyczki i klej;
  • mazaki;

Sposób wykonania:

  1. Odrysowujemy swoją dłoń na kartce ołówkiem.
  2. Wycinamy i gumujemy ewentualne ślady ołówka.
  3. Składamy: kciuk i mały palec do przodu, a środkowy palec odginamy do tyłu.
  4. Rysujemy oczy, pyszczek i wąsiki.
  5. Wycinamy z białego papieru ząbki i przyklejamy.
  6. Wypełniamy uszka naszego zajączka paskami różowego papieru.

/Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs /

  1. W czasie pracy nad zajączkiem posłuchajcie nastrojowej piosenki Zozi „Znaki Wielkanocy”

  1. Jeżeli będziecie się nudzić możecie zagrać w grę „Mniam, mniam – więcej marchewek mam”.

Przygotujcie: kartki, kostkę do gry, kredki.

     Każdy z graczy rysuje na swojej kartce zajączka. Zajączki rywalizują ze sobą: kto zbierze więcej marchewek? Gracze kolejno rzucają kostką. Na swojej kartce rysują tyle marchewek, ile wyrzucili oczek. Na zakończenie gry podliczamy ilość marchewek. Oczywiście wygrywa ten zajączek, który zebrał więcej.

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu