Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

BYŁA SOBIE ŻABKA MAŁAŻABKA - ILUSTRACJA

(czwartek – 26.03.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. Słuchanie piosenki „Była sobie żabka mała”

2. „Łapanie much” – zabawa logopedyczna

Żabka musi poćwiczyć język przed polowaniem na muchy, wysuwa język jak najdalej się da, a następnie chowa do buzi. Powtarzamy ćwiczenie robiąc je coraz szybciej.

3. Żabie łapki”- zabawa rytmiczna

Dziecko z rodzicem siadają naprzeciwko siebie i powtarzają tekst ilustrując go ruchem.

Dwie zielone żabki, tak nad stawem grają w łapki:

Jedną łapką – podnosimy jedną rękę zgiętą w łokciu do góry

Klap, klap, klap– uderzamy o dłoń partnera

Drugą łapką – podnosimy drugą rękę zgiętą w łokciu do góry

Klap, klap, klap– uderzamy o dłoń partnera

Potem dwiema – unosimy obie ręce

Klap, klap, klap –uderzamy w obie dłonie

Ty bocianie nie łap nas – przykucamy i grozimy palcem.

4.„Żabie zabawy” – zabawa ruchowa.

Dzieci zamieniają się w żabki skaczą po pokoju w rytm dowolnej muzyki.
Na hasło: żabki skaczą – wykonują podskoki,
żabki pływają – udają pływanie żabką,
żabki odpoczywają – dzieci wykonują siad klęczny, chowają głowę
w ramionach i pochylają do przodu.

5.„Żabka”praca plastyczna techniką orgiami.

Co potrzebujemy?:Żabka

  • Zielony papier
  • Klej
  • Nożyczki
  • Kredki

Jak wykonujemy?

– należy odrysować za pomocą np. talerzyka, kubka lub innych okrągłych przedmiotów koła (1 duże, 2 średnie, 4 małe i 2 całkiem malutkie)
– wycinamy odrysowane koła
– przyklejamy wg. wzoru ze zdjęcia na kartkę
– rysujemy oczy żabce, trawę/ wodę wg. pomysłu dziecka.

źródło zdjęcia:https://ekodziecko.com/zabka-klapka

Dzieci starsze same odrysowują i wycinają koła, młodszym pomagają rodzice.

 [/spoiler]
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. O żabkach w czerwonych czapkach. H Helena Bechlerowa

Pytania do opowiadania:

  • O czym było opowiadanie?
  • Jak miały na imię żabki występujące w opowiadaniu?
  • Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
  • Kogo żabki zaprosiły na zabawę?
  • Kogo nie zaprosiły?
  • Kto ostrzegał żabki?
  • Co żabkom podobało się najbardziej na zabawie?
  • Jakie stroje uszyły żabki?
  • Czy to był dobry pomysł?
  • Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?

2. Wesoła żabka – praca plastyczna z roki po papierze toaletowym.

Do wykonania potrzebne będą:p. plastyczna

  • rolka po papierze toaletowym
  • papier zielony i biały
  • nożyczki
  • klej
  • czarna kredka lub mazak

Sposób wykonania:

  • rolkę po papierze obklejamy zielonym papierem,
  • następnie na zielonym papierze rysujemy 4 łapki, raz głowę i wycinamy,
  • wycinamy z białego papieru kółeczka na oczy, kropki i policzka,
  • przyklejamy na buzi oczy, policzki, dorysowujemy oczy i buzię,
  • przyklejamy łapki.

Żabka gotowa! Powodzenia !

Dokładny sposób wykonania tej uroczej żabki oraz wielu innych żabek znajdziecie na blogu Kreatywniewdomu

Źródło: http://www.kreatywniewdomu.pl/2017/03/w-krainie-zabek.html

3. Piosenka „Była sobie żabka mała”- bajlandia.tv

4. „Bocian i żaby”  – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.

Wyznaczamy staw (narysowane koło). W środku małe kółeczko (wysepka dla bociana). „Bocian” stoi na wysepce – „Żaby” w przysiadzie na obwodzie koła.  Żaby pytają – „Panie bocianie, chcesz żabkę na śniadanie?”. Potem wskakują do stawu i wyskakują z niego, a bocian stara się je złapać w obrębie stawu. Złapane żabki zabiera na wyspę. Gdy złapie umówioną liczbę żab, wybiera się innego bociana.

5. „Oto ja ” – zabawa plastyczna

Do zabawy będą potrzebne:

  • bardzo duży arkusz papieru (np. papieru pakowego),
  • kredki, pisaki, farbki
  • stare gazety (najlepiej kolorowe magazyny)
  • ewentualnie: kolorowe piórka, cekiny, wełna, skrawki materiału, itp.

Jak się bawić?
Rozkładamy na podłodze bardzo duży arkusz papieru. Na nim rysujemy postać dziecka. Jeśli jest to przedszkolak, możemy poprosić, by się położył i obrysowujemy jego sylwetkę – tak by rysunek na papierze był w skali 1:1. Dzieci szkolne same rysują swoją postać – nieco mniejszą, niż jest jej rzeczywisty rozmiar – ale niech to będzie rysunek w naprawdę dużej skali 🙂 Następnie dziecko wypełnia swoje kontury dowolnymi materiałami (wycinkami z gazet, drobnymi ozdobami, skrawkami materiału). Może także pokolorować postać w dowolny sposób. Chodzi o to, by jak najwierniej odtworzyć swój wizerunek.

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu