Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

„Krasnale i skrzaty”KRASNOLUDKI - ILUSTRACJA

(wtorek – 05.05.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ tyle=”1″]

1. Posłuchajcie wierszyka „Krasnoludki” Maria Konopnicka

>>Tu znajdziesz teść wiersza<<

2. Gdzie mieszkają krasnoludki?

     Trudno ustalić jeden rodzaj lokum zajmowanego przez krasnoludka. Z racji niewielkiego wzrostu zajmuje on różnego rodzaju szczeliny, mysie nory, dziuple wiewiórcze, rozpadliny skalne, szpary w podłodze, kąty pod piecem, a także strychy i stodoły.

Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające krasnale. Porozmawiajcie  na temat wyglądu krasnali, ich garderoby. Spróbujcie ocenić zachowanie krasnali i skrzatów oraz ich cech charakteru.

34

/Źródło: https://pixabay.com/pl/images/search/krasnal/

3. Bajka „O krasnalach i krecie”

Obejrzyjcie bardzo starą bajeczkę o krasnalach i krecie. Tę bajkę oglądały Wasze babcie, gdy były takie małe jak wy.

O krasnalach i krecie” – Alina Maliszewska-Kruk

4. Piosenka „My jesteśmy krasnoludki”

Tańczymy do piosenki – pamiętacie jak bawiliśmy się do tej piosenki w przedszkolu, przypomnijcie sobie i zatańczcie z mamą, bratem, z siostrą…

5. Praca plastyczna „Śpiący krasnoludek”

Obejrzyjcie filmik i spróbujcie wykonać pracę plastyczną z pomocą starszego rodzeństwa lub rodziców.

[/spoiler]

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ tyle=”1″]

1. Posłuchajcie opowiadania „Skrzatka Pola i zaginione lustro” Anety Motyki – spróbujcie podpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać zadania.

      Za niebieskimi górami, w magicznej krainie, żyły sobie skrzaty. Bardzo malutkie, naprawdę maleńkie. Były tak niewielkie, że gdyby pojawiły się w krainie ludzi to wśród gęstych traw trudno by je było dostrzec. W magicznej krainie było jednak inaczej. Trawa rosła na tyle niska, iż skrzaty z łatwością mogły się na niej bawić.

     Nieopodal kwiecistej łąki stał domek niepozornych rozmiarów, ale bardzo solidny. Zbudowany był on z gliny i mnóstwa kolorowych kamyków, które mieniły się wszystkimi kolorami tęczy. Mieszkała w nim wraz z mamą i tatą skrzatka o imieniu Pola. Jak na skrzatkę przystało miała małe, szpiczaste uszka. Uroku jej dodawały czerwone usteczka, niebieskie, duże oczy i wiecznie zaróżowione policzki. Była bardzo rezolutna. Prawie całymi dniami bawiła się  z motylami w ganianego w przydomowym ogrodzie. Czasem zdarzały jej się naprawdę ciekawe przygody. Raz nawet poznała żabę, która pozwoliła jej wsiąść na swój grzbiet. Pola mogła z niego zjeżdżać tak samo jak ze zjeżdżalni.

     Pewnego dnia mama poprosiła ją, aby poszła do lasu i nazbierała jagód na pyszny koktajl owocowy. Pola ubrała się w swój żółty płaszczyk i wygodne fioletowe buciki w czarne kropki, wzięła upleciony z suchych traw koszyczek i ruszyła w drogę. Kiedy tak szła, podskakując i podśpiewując radośnie, usłyszała szelest dobiegający z krzaków. Z początku trochę się przestraszyła. Mimo wszystko ciekawość zwyciężyła i postanowiła sprawdzić, co to było. Podeszła do krzaczka i ostrożnie rozgarnęła liście. Zobaczyła tam małego węża. Nie był to jednak zwykły wąż. Był cały różowy i okazało się zaraz, że umiał mówić.  Czytaj dalej…

/Źródło: https://bajki-zasypianki.pl/bajki/bajka-o-skrzatach/pola-motyle

 Pytania do tekstu:

  • Kim była skrzatka Pola?
  • Jak wyglądała?
  • Gdzie wysłała ją mama?
  • Kogo spotkała po drodze Pola?
  • Co przydarzyło się wężowi Gadusiowi?
  • Jak skończyło się opowiadanie?

2. „Rysunek ze słuchu” – mam nadzieje, że z uwagą słuchaliście opowiadania o przygodach skrzatki Poli. Waszym zadaniem będzie z pamięci narysować Polę, jej domek oraz węża Gadusie według opisu w opowiadaniu.

3. „Łamigłówka Skrzata Franka” – spróbujcie rozwiązać problem skrzata Franka.

>> SKRZATY – KARTA PRACY <<

sdfgn

4. „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach” – teraz zapraszam Was do rozgrzewki przy dźwiękach muzyki.

5. „Samogłoskowo” – było już opowiadanie, zabawy matematyczne oraz ćwiczenia ruchowe… czas na język polski i utrwalenie sobie samogłosek. Spróbujcie przyjrzeć się obrazkowi i znaleźć na nim przedmioty rozpoczynające się na samogłoski. Dla utrudnienia możesz podzielić nazwy przedmiotów na sylaby bądź głoski.

samogłoskowo

/Źródło ilustracji:  www.rysopisy.eduzabawy.com/logopedyczne/samogloskowo//

6. „Geometryczne Skrzaty” – wykonajcie samodzielnie projekt geometrycznego skrzata. Stwórzcie go z poznanych figur geometrycznych – kół, trójkątów, kwadratów oraz prostokątów. Liczę na waszą kreatywność!

GEOMERTRYCZNE SKRZATY

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu