# LEKCJA HIGIENY #WIRUSOOCHRONA

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

W marcu wszystkie grupy naszego przedszkola wzięły udział w akcji informacyjno – edukacyjnej „Wirusoochrona” organizowanej na terenie województwa śląskiego, której celem było promowanie podstawowych zasad higieny osobistej wśród dzieci i rodziców oraz zwrócenie uwagi na znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka przenoszenia się wirusów. Działania które zostały przeprowadzone poruszały zagadnienia takie jak: prawidłowa higiena rąk, podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne i korona wirusa, podstawowe zasady zdrowego stylu życia (prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna), inne zasady higieniczne (np. dostosowanie ubrania do warunków pogodowych).
Przedszkolaki z dużym zainteresowaniem i uwagą uczestniczyły w # LEKCJI HIGIENY: rozwiązywały zagadki dotyczące higieny, słuchały wiersza pt. „Słowa” Janiny Golczowej, śpiewały dobrze znaną wszystkim piosenkę „Szczotka, pasta”, uczestniczyły w zabawie dydaktycznej „Dbaj o czystość tak jak ja”.  Dzieliły się także swoimi doświadczeniami i wiadomościami n/t pandemii Covid 19. W trakcie zajęcia przedszkolaki miały możliwość demonstracji prawidłowych zachowań w czasie pandemii: prawidłowe mycie rąk, noszenie maseczki, dystans, powitanie oraz takie zachowania jak prawidłowe zatykanie ust przy kichaniu i kaszlu. Poruszono także zagadnienia dotyczące stosownego ubierania się w zależności od warunków atmosferycznych oraz  zdrowego odżywiania, w ramach którego dzieci przygotowały odpornościowy syrop z cebuli oraz sok owocowy. Przypomniały sobie również, iż ruch to zdrowie. Ponadto przedszkolaki oglądały film animowany p.t „Wirusy” oraz wykonywały prace plastyczne: „Koronawirus w oczach dziecka oraz plakat odpowiadający na pytania: „Jak wirusy dostają się do naszego organizmu?” oraz „Jak chronić się przed wirusami”. Cennym doświadczeniem był również udział w eksperymencie z pieprzem, który utwierdził dzieci, iż skuteczna walka z wirusami i zarazkami to mycie rąk wodą z mydłem. Jako zadanie domowe w starszych grupach dzieci otrzymały krzyżówkę do wspólnego rozwiązania z rodzicami lub starszym rodzeństwem.

M. Kardas
M.Machoń

Przejdź do treści Przejdź do menu