Jesteśmy z Wami każdego dnia!
„Kwiatki, bratki i stokrotki”
(poniedziałek – 30.03.2020r.)
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]1. Kochani rodzice, obejrzyjcie z dzieckiem poniższe zdjęcia przedstawiające kwiaty. Poproś dziecko aby wskazało spośród nich te obrazki, na których znajdują się kwiaty wiosenne.
- Co dzieci robiły w kąciku przyrody?
- Dlaczego kwiaty muszą stać na słońcu?
- Co jest potrzebne kwiatom do prawidłowego rozwoju?
- W jaki sposób dbamy o kwiaty?
- Czy wszystkie kwiaty można zrywać? (zwróćcie uwagę, że niektóre spośród kwiatów są pod ochroną)
3. Wiosenny zestaw ćwiczeń gimnastycznych! Gotowi na odrobinę ruchu? Zaproponujcie dziecku poniższe ćwiczenia!
4. Pobierz i wydrukuj poniższe karty pracy. Zachęć dziecko aby określiło kolor poszczególnych kwiatków (karta pracy nr 1) a następnie poproś aby wycięło je i przykleiło w odpowiednim miejscu (karta pracy nr 2)
5. Zaproponuj dziecku założenie własnej, doniczkowej hodowli rzeżuchy. Niech pielęgnacja tej hodowli stanie się codziennym, systematycznym rytuałem dla dziecka! Zwróć uwagę dziecka na kolejne etapy wzrostu rośliny i konieczność jej systematycznej pielęgnacji. Niech inspiracją do tego zadania będzie poniższy film!
6. Posłuchaj wraz z dzieckiem utworu Vivaldiego wraz z prezentacją wiosennych kwiatów zamieszczoną na poniższym filmie. Odczytaj dziecku nazwy poszczególnych kwiatów. Zwróć jego uwagę na charakter muzyki (radosna, o umiarkowanym tempie, energiczna) i skojarzenia z nią związane (budzenie się przyrody do życia, promienie słoneczne padające na rośliny i ludzi, wiosenny wietrzyk).
Życzymy Wam kreatywnej zabawy i wspaniałego dnia!
[/spoiler] [spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]1. Zwiastuny wiosny – wiosenne kwiaty prezentacja
Zapoznanie dzieci z wyglądem i nazwami kwiatów:
- dostrzeganie różnic w wyglądzie,
- analiza sylabowa i fonemowa (starszaki)wyrazów- nazwy kwiatów,
- układanie zdań z nazwami kwiatów,
- liczenie wyrazów w zdaniu.
2. Piosenka „Ogrodniczka”
3. Zabawy matematyczne – utrwalenie kierunków na kartce.
Dziecko rysuje ołówkiem kontur domku na dole kartki, osoba dorosła odczytuje instrukcję, co i gdzie należy narysować na kartce.
Instrukcja:
- podpisz się w lewym górnym rogu kartki,
- na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi,
- po prawej stronie domu narysuj drzewo,
- po lewej stronie domu narysuj płotek,
- nad domkiem narysuj słońce,
- pokoloruj rysunek.
Dzieci po wykonaniu zadania kolorują obrazki.
4. Nie zapominajmy także o ćwiczeniach gimnastycznych: kilka przysiadów, podskoków, skrętów, zabawa ruchowa „Ręce w górę, ręce w bok, mały przysiad, duży skok”, a może wyjście na krótki spacer w pobliżu domu, w poszukiwaniu oznak wiosny?.
5. Przygotowujemy śniadanie: „Stokrotka w toście”
Przygotuj: dwa tosty, jajko, łyżeczkę oliwy, płaską łyżeczkę masła, pieprz i sól.
Sposób przygotowania:
W tostach foremką wytnij kwiatki, umyj staranie jajko i wbij je do miseczki. Pierwszy tost posmaruj masłem i ułóż na nim drugi. Sklejone tosty włóż na patelnię, na której rozgrzana jest oliwa, a w dziurkę wlej jajko. Smaż tak długo, aż białko się zetnie. Posyp solą i pieprzem do smaku tak jak lubisz.
Uwaga: Jeśli lubisz, by żółtko było ścięte, przewróć kanapkę na drugą stronę i podsmażaj minutę.
Smacznego!
[/spoiler]