Jesteśmy z Wami każdego dnia!
„Wyprawy do Zoo”
(środa – 20.05.2020r.)
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ tyle=””]
1. Poranna gimnastyka!
– Wyciągnij ręce wysoko nad głowę i stań na placach, niczym żyrafa staraj się jak najwyżej podnieść na paluszkach i zerwać listek z drzewa!
– Skacz jak kangur robiąc długie susy!
– Połóż się na podłodze i staraj się pełzać jak wąż!
– Rób duże, powolne i ciężkie kroki, naśladuj chód słonia
– Rozłóż ręce po bokach i udając trzepot skrzydeł fruwaj niczym ptak
2. Obejrzyj poniższy teledysk do piosenki „Idziemy do Zoo”, a następnie spróbuj odpowiedzieć na pytania zamieszczone poniżej.
– Gdzie wybrała się rodzina?
– Kogo spotkamy w Zoo?
– Ile było małpek w pierwszej klatce? (wróć do odpowiedniego miejsca na filmie i policz)
– Jak gadały papugi? Spróbuj naśladować ich głosy!
– Jaką częścią ciała słonie piły wodę?
– Jak śmiały się hieny? Naśladuj ich śmiech!
3. Połącz ze sobą polówki zwierząt. Określ które z tych zwierząt jest największe, a które najmniejsze.
Źródło : www.supercoloring.com
4. Lew z rolki po papierze – praca plastyczna.
Przygotuj:
– rolkę po papierze toaletowym
– papier kolorowy w żółtym kolorze
– papierek do muffinka
– żołtą farbę plakatową
– klej
– czarny flamaster
Postępuj zgodnie z instrukcja pokazaną na poniższym filmie. Nadaj imię swojemu zwierzakowi!
[/spoiler]
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ tyle=”1″]
1. Dzień dobry! Dzisiaj zapraszam was na spacer po warszawskim ogrodzie zoologicznym.
2. Ilustrowanie wiersza „ZOO” B. Kołodziejskiego ruchem.
>>Tu znajdziesz treść wiersza<<
Zadanie matematyczne:
Policz ile zwierząt wymienionych zostało w wierszu?
3. Skąd się biorą zwierzęta w ZOO?
4. Praca plastyczna „Żółw morski”
- papierowy talerzyk
- zielona farba
- zielona, brązowa i czerwona kartka (może być kolorowa gazeta)
- klej
- nożyczki
Papierowy talerzyk malujemy zieloną farbą. Naklejamy na niego kwadraciki wycięte z zielonych i brązowych kartek. Z zielonej kartki wycinamy nogi, głowę i ogon żółwia. Na głowę naklejamy oczy i pyszczek wycięte z czarnej i czerwonej kartki.
5. Piosenka „ W ZOO”
6. Dla zainteresowanych i chętnych dzieci karta pracy.
Dzieci młodsze 5-latki dzielą nazwy zwierząt na sylaby, 6-latki na głoski.
[/spoiler]