Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

„Moja rodzina i ja”RODZINA - ILUSTRACJA

(poniedziałek – 25.05.2020r.)

[spoiler title=”Więcej propozycji zabaw dla naszych przedszkolaków na dziś!” close=”1″ tyle=”1″]

Dzień dobry kochane przedszkolaki!

     W tym tygodniu  realizować będziemy tematykę rodzinną. Rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Jest ona podstawowym środowiskiem życia dziecka. Szczęśliwa rodzina to szczęśliwe dzieci.  

Zapraszam na prezentację przedstawiającą, kto jest kim w rodzinie.

1. Prezentacja „Moja rodzina” 

2. Wiersz „Jadą goście” – autor: M. Olechowska, D. Raczyńska

>> Tu znajdziesz treść wiersza <<

Przykładowe  pytania do treści wiersza:

  • Kto był na urodzinach?
  • Jak nazywają się osoby przybyłe do domu na uroczystość urodzinową?
  • Ilu było gości?
  • Kto należy do rodziny „bliższej”, a kto do „dalszej”?” (pytanie do dzieci starszych)

3. Zabawa paluszkowa – wyliczanka z członkami rodziny.

W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny.
Zaczynamy od  kciuka:

Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.

4. Drzewo genealogiczne mojej rodziny praca plastyczna polegająca na rysowaniu swoich bliskich w odpowiednio zaznaczonych miejscach – okienkach (dzieci starsze)

Drzewo G!
Do pobrania: Drzewo genealogiczne

5. Moja rodzina – praca plastyczna dla młodszych dzieci

Przygotowujemy koła z kolorowego papieru – dzieci wybierają ich tyle, ile osób liczy ich rodzina i naklejają na kartonie – zwracając uwagę na wzrost poszczególnych osób. Na kołach rysują elementy twarzy, a następnie dorysowują resztę ciała. Na koniec przyklejają włosy z resztek włóczki w odpowiednich kolorach.

Materiały:

  • kartka
  • kredki
  • kolorowy papier
  • nożyczki
  • klej
  • włóczka

6. Piosenka „Moja kochana rodzinka”

6. Zabawa  matematyczna „W sklepie” (dzieci starsze)

Pomoce: herbatniki, biszkopty, dowolne ciasteczka lub cukierki. Monety: 1, 5 i 10 groszowe.
Walory edukacyjne zabawy: dziecko uczy się podstawowej zasady: małe kwoty można połączyć w większą wartość.

Opis zabawy:
Wyjmijcie z pudełka 10 herbatników, ciasteczek, biszkoptów lub cukierków i pobawcie się w kupowanie. W zabawie każde ciasteczko może kosztować 1 grosz. Daj dziecku pięć monet 1 gr, jedną monetą 5 gr i jedną monetą 10 gr. Zaproponuj, by kupiło 5 ciasteczek — pokaż dziecku, że może „zapłacić” pięcioma monetami groszowymi, albo jedną monetą pięciogroszową. Pokaż, że przy płaceniu monetą o nominale 10 gr dziecko otrzyma resztą.

7. Zabawa  „W sklepie” (dzieci młodsze)

Pomoce: herbatniki, biszkopty lub dowolne ciasteczka oraz cukierki

Opis zabawy
Poproś swojego przedszkolaka o pomoc w zakupach. Za każdym razem mów, ile rzeczy ma ci podać, np. 4 biszkopty, 2 cukierki. .Do nauki liczenia idealne są klocki – starajcie się z nich często korzystać. Równie fantastycznie sprawdzają się proste gry planszowe, gdzie rzuca się kostką, a pionek porusza się o wyznaczoną liczbę pól.

8. I na koniec wygibasy z naszej klasy „Najpierw skłon”

[/spoiler]

Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu