Jeżyki – czego się uczymy?
I. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
dziecko:
- słucha opowiadania M. Czarnowskiej –Mazurek „Pamiętnik z wakacji”,
- integruje się z grupą podczas wspólnych zabaw i zajęć,
- uczy się piosenki ” Do przedszkola”,
- czyta globalnie wyrazy,
- zna zasady obowiązujące w przedszkolu,
- uczestniczy w tworzeniu kodeksu grupowego,
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej imion,
- określa położenie przedmiotów w przestrzeni,
- wykonuje pracę plastyczną „Na placu zabaw”,
- poznaje zasady obowiązujące na podwórku przedszkolnym, wie co to bezpieczna zabawa.
II. OTO JA
dziecko:
- słucha i wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza
A. Widzowskiej „Jaki jestem”, - dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
- nawiązuje relacje rówieśnicze podczas zabaw muzyczno-ruchowych,
- wykonuje pracę plastyczną „Emocje w kolorach”,
- uczy się piosenki ” Rosnę i rosnę”,
- czyta globalnie wyrazy,
- orientuje się w schemacie własnego ciała, zna części ciała,
- wyróżnia głoski w nagłosie lub wygłosie, wie co to jest głoska,
- dzieli wyrazy na sylaby,
- poznaje świat za pomocą zmysłów,
- przelicza w dostępnym mu zakresie..
III. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
dziecko:
- słucha opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł”,
- wie, jak należy zachować się na ulicy, i przy jakim świetle sygnalizacji przechodzimy przez ulicę,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, poznaje możliwości swojego ciała,
- słucha inscenizacji na podstawie wiersza Krzysztofa Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”,
- wie, na czym polega praca lekarza, ratownika medycznego, policjanta, strażaka oraz zna pojazdy uprzywilejowane,
- wykonuje pracę plastyczną „Bezpieczeństwo przede wszystkim”,
- uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, śpiewa poznane piosenki,
- rozpoznaje i nazywa koło, układa koła według zauważonego rytmu,
- bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
- koloruje rysunek znaku drogowego; wycina go, mocuje na patyczku,
IV. JESIEŃ W PARKU, W LESIE
dziecko:
- słucha opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Liściobranie”,
- opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni, rozpoznaje i nazywa różne gatunki drzew i ich owoce,
- śpiewa piosenkę „Grzybobranie”, reaguje ruchem na zmiany w budowie utworu, zmiany metrum i tempa,
- wymienia nazwy znanych grzybów,
- uczestniczy w zabawach badawczych, wielozmysłowo poznaje dary jesieni,
- rozpoznaje piosenkę, wymienia jej tytuł, gra na instrumentach perkusyjnych według instrukcji
- wykonuje pracę plastyczną „Jesienna garderoba”,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.
I. JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE
dziecko:
- słucha i wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej „Smaczki- zgadywaczki”,
- rozpoznaje i nazywa literę o: drukowaną i pisaną, małą i wielką, dzieli słowa na głoski,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- rozpoznaje cyfry 1 i 2, liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- uczestniczy w tworzeniu kodeksu grupowego,
- wykonuje ruchy zgodnie z podanym rytmem,
- śpiewa piosenkę „Zbiory z sadu i ogrodu”,
- bezpiecznie bawi się na placu przedszkolnym,
- rozwiązuje zagadki.
- wykonuje pracę plastyczną „W jesiennym koszyku”,
II. ZWIERZĘTA JESIENIĄ
dziecko:
- wypowiada się na podstawie opowiadania S. Kraszewskiego „Przygotowanie zwierząt do zimy”,
- dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
- rozpoznaje i nazywa literę a: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje cyfrę 3, liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- wykonuje makietę „ Las – domem zwierząt”
- wie, jak zachowuje się jeż w środowisku naturalnym,
- śpiewa piosnkę ‘Jesienna zagadka”, rytmicznie wykonuje ruchy do piosenki,
- wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,
- czyta wyrazy globalnie, tworzy kod,
- estetycznie wykonuje pracę plastyczną „Leśna gromada”
III. MOJA RODZINA I MÓJ DOM
dziecko:
- wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej
„Sobota-urodziny kota” - dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
- rozpoznaje i nazywa literę m: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- dzieli słowa na głoski,
- wypowiada się na temat różnych rodzajów domów,
- rysuje swoja rodzinę, nazywa jej członków;
- śpiewa piosenkę „Moja rodzina”, zaznacza klaśnięciem pierwsza miarę taktu,
- rozpoznaje i nazywa trójkąt, tworzy różne konfiguracje z trójkątów,
- uczestniczy we wspólnym przygotowywaniu sałatki,
- określa kierunki i zapisuje ruchy za pomocą kodu.
IV. DOMOWI ULUBIEŃCY
dziecko:
- wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej „List do zwierząt z Afryki”,
- rozpoznaje i nazywa literę e: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- rozpoznaje cyfrę 4,liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- poszerza wiedzę o kotach, wypowiada się na temat kotów,
- lepi z plasteliny figurki zwierząt,
- poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt,
- śpiewa piosenkę „Moje zwierzątka”, potrafi rytmicznie, płynnymi ruchami wykonać układ do piosenki,
- zna zwyczaje różnych zwierząt domowych,
- rozwiązuje zagadki,
- wykonuje pracę plastyczną „Nasi pupile”,
[/spoiler] [spoiler title=”LISTOPAD” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”GRUDZIEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”STYCZEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”LUTY” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MARZEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”KWIECIEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MAJ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”CZERWIEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler]