Jeżyki – czego się uczymy?

[spoiler title=”WRZESIEŃ” open=”0″ style=”2″]

I.  WSPOMNIENIA Z WAKACJI

dziecko:

  • słucha opowiadania M. Czarnowskiej –Mazurek „Pamiętnik z wakacji”,
  • integruje się z grupą podczas wspólnych zabaw i zajęć,
  • uczy się piosenki ” Do przedszkola”,
  • czyta globalnie wyrazy,
  • zna zasady obowiązujące  w przedszkolu,
  • uczestniczy w tworzeniu kodeksu grupowego,
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej imion,
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni,
  • wykonuje pracę plastyczną „Na placu zabaw”,
  • poznaje zasady obowiązujące na podwórku przedszkolnym, wie co to bezpieczna zabawa.

II.  OTO JA

dziecko:

  • słucha i wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza
    A. Widzowskiej „Jaki jestem”,
  • dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
  • nawiązuje relacje rówieśnicze podczas zabaw muzyczno-ruchowych,
  • wykonuje pracę plastyczną „Emocje w kolorach”,
  • uczy się piosenki ” Rosnę i rosnę”,
  • czyta globalnie wyrazy,
  • orientuje się w schemacie własnego ciała, zna części ciała,
  • wyróżnia głoski w nagłosie lub wygłosie, wie co to jest głoska,
  • dzieli wyrazy na sylaby,
  • poznaje świat za pomocą zmysłów,
  • przelicza w dostępnym mu zakresie..

III.  MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

dziecko:

  • słucha opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł”,
  • wie, jak należy zachować się na ulicy, i przy jakim świetle sygnalizacji przechodzimy przez ulicę,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, poznaje możliwości swojego ciała,
  • słucha inscenizacji na podstawie wiersza Krzysztofa Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”,
  • wie, na czym polega praca lekarza, ratownika medycznego, policjanta, strażaka oraz zna pojazdy uprzywilejowane,
  • wykonuje pracę plastyczną „Bezpieczeństwo przede wszystkim”,
  • uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, śpiewa poznane piosenki,
  • rozpoznaje i nazywa koło, układa koła według zauważonego rytmu,
  • bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
  • koloruje rysunek znaku drogowego; wycina go, mocuje na patyczku,

    IV.  JESIEŃ W PARKU, W LESIE

    dziecko:

    • słucha opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Liściobranie”,
    • opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni, rozpoznaje i nazywa różne gatunki drzew i ich owoce,
    • śpiewa piosenkę „Grzybobranie”, reaguje ruchem na zmiany w budowie utworu, zmiany metrum i tempa,
    • wymienia nazwy znanych grzybów,
    • uczestniczy w zabawach badawczych, wielozmysłowo poznaje dary jesieni,
    • rozpoznaje piosenkę, wymienia jej tytuł, gra na instrumentach perkusyjnych według instrukcji
    • wykonuje pracę plastyczną „Jesienna garderoba”,
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
    • samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.
          [/spoiler] [spoiler title=”PAŹDZIERNIKA” open=”0″ style=”2″]

          I.  JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE

          dziecko:

          • słucha i wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej „Smaczki- zgadywaczki”,
          • rozpoznaje i nazywa literę o: drukowaną i pisaną, małą i wielką, dzieli słowa na głoski,
          • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
          • rozpoznaje cyfry 1 i 2, liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
          • uczestniczy w tworzeniu kodeksu grupowego,
          • wykonuje ruchy zgodnie z podanym rytmem,
          • śpiewa piosenkę „Zbiory z sadu i ogrodu”,
          • bezpiecznie bawi się na placu przedszkolnym,
          • rozwiązuje zagadki.
          • wykonuje pracę plastyczną „W jesiennym koszyku”,

          II.  ZWIERZĘTA JESIENIĄ

          dziecko:

          • wypowiada się na podstawie opowiadania S. Kraszewskiego „Przygotowanie zwierząt do zimy”,
          • dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
          • rozpoznaje i nazywa literę a: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
          • dzieli słowa na głoski,
          • rozpoznaje cyfrę 3, liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
          • wykonuje makietę „ Las – domem zwierząt”
          • wie, jak zachowuje się jeż w środowisku naturalnym,
          • śpiewa piosnkę ‘Jesienna zagadka”, rytmicznie wykonuje ruchy do piosenki,
          • wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,
          • czyta wyrazy globalnie, tworzy kod,
          • estetycznie wykonuje pracę plastyczną „Leśna gromada”

          III.  MOJA RODZINA I MÓJ DOM

          dziecko:

          • wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej
            „Sobota-urodziny kota”
          • dokładnie wykonuje ćwiczenia podczas zajęć gimnastycznych
          • rozpoznaje i nazywa literę m: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
          • dzieli słowa na głoski,
          • wypowiada się na temat różnych rodzajów domów,
          • rysuje swoja rodzinę, nazywa jej członków;
          • śpiewa piosenkę „Moja rodzina”, zaznacza klaśnięciem pierwsza miarę taktu,
          • rozpoznaje i nazywa trójkąt, tworzy różne konfiguracje z trójkątów,
          • uczestniczy we wspólnym przygotowywaniu sałatki,
          • określa kierunki i zapisuje ruchy za pomocą kodu.

          IV.  DOMOWI ULUBIEŃCY

          dziecko:

          • wypowiada się na temat opowiadania A. Widzowskiej „List do zwierząt z Afryki”,
          • rozpoznaje i nazywa literę e: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
          • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
          • rozpoznaje cyfrę 4,liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
          • poszerza wiedzę o kotach, wypowiada się na temat kotów,
          • lepi z plasteliny figurki zwierząt,
          • poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt,
          • śpiewa piosenkę „Moje zwierzątka”, potrafi rytmicznie, płynnymi ruchami wykonać układ do piosenki,
          • zna zwyczaje różnych zwierząt domowych,
          • rozwiązuje zagadki,
          • wykonuje pracę plastyczną „Nasi pupile”,

                 

                 

                 

                 

                 

                [/spoiler] [spoiler title=”LISTOPAD” open=”0″ style=”2″]

                [/spoiler] [spoiler title=”GRUDZIEŃ” open=”0″ style=”2″]

                [/spoiler] [spoiler title=”STYCZEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”LUTY” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MARZEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”KWIECIEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MAJ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”CZERWIEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler]
                Przejdź do treści Przejdź do menu