Myszki – czego się uczymy?

WRZESIEŃ

1. Witamy w przedszkolu.

2. Jestem już przedszkolakiem.

3. Wszyscy lubimy owoce.

4. Poznajemy smakołyki z kosza pani Jesieni.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion dzieci z grupy, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – podejmowanie prób wspólnych zabaw, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osób dorosłych.

– Doskonalenie czynności samoobsługowych w zakresie spożywania posiłków oraz ubierania się.

– Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa – ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie szkody sobie i innym.

– Zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych

[/spoiler]

PAŹDZIERNIK

1. Bezpieczna droga do przedszkola.

2. Grzybobranie.

3. Myszki to my!

4. Polska złota jesień.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.

– Poznawanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku. Stworzenie możliwości do wyzwolenia wszechstronnej ekspresji.

– Nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa.

– Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób

– Doskonalenie słuchania i rozumienie jasnych i zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczycielkę.

– Ilustrowanie prostych piosenek ruchem, udział w zabawach ze śpiewem.

– Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.

[/spoiler]

LISTOPAD

1. Zwierzęta leśne przygotowują się do zimy.

2. Jesienne słoty.

3. Dbamy o zdrowie.

4. Urządzenia elektryczne w moim domu.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Utrwalenie nazw zwierząt leśnych

– Poznanie sposobów przygotowania zwierząt leśnych do zimy

– Rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce

– Doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania

– Zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych

– Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

– Doskonalenie śpiewu zbiorowego

– Wdrażanie do dbania o zdrowie

– Doskonalenie umiejętności przeliczania

– Rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów i dostrzeganie ich cech jakościowych

– Zapoznanie z działaniem miksera i odkurzacza

– Rozwiązywanie zagadek słuchowych

[/spoiler]

GRUDZIEŃ

1. Odwiedziny Mikołaja.

2. W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia.

3. W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia.

4. Nowy Rok tuż,tuż !

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas spotkania z Mikołajem

– Stosowanie zwrotów grzecznościowych:proszę, dziękuje, przepraszam

– Zachęcanie do dzielenie się z innymi

– Wyrabianie nawyku spokojnego oczekiwania na swoja kolej

– Zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi

– Wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni:

wyżej, niżej

– Rozwijanie poczucia rytmu,zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi (trójkąt, tamburyno)

– Kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas słuchania i śpiewania kolęd

– Zapoznanie z sposobami obchodzenia Nowego Roku

[/spoiler]

STYCZEŃ

1. To już zima !

2. Zwierzęta zimą.

3. Moja rodzina.

4. Dzień Babci i Dziadka.

5. Zabawy na śniegu – Ferie I tydzień.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Zapoznanie z charakterystycznymi cechami zimy

– Wdrażanie do dbania o dbania o swoje zdrowie oraz właściwy strój na zimowy spacer

– Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą

– Zapoznanie z wyglądem niektórych ptaków: gil,sroka, wróbel,sikorka

– Budzenie zainteresowań otaczająca przyrodą

– Wzmacnianie więzi z babcią i dziadkiem

– Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta

– Doskonalenie umiejętności recytatorskich i wokalnych

[/spoiler]

LUTY

1.Pingwiny z lodowej krainy – II tydzień ferii

2.Karnawał w przedszkolu.

3.Wyruszamy w kosmos.

4.Praca listonosza.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Zapoznanie z życiem pingwinów, oraz ich zwyczajami

– Kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na muzykę

– Nabywanie umiejętności tańczenia w parze

– Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wypowiadania się nt. historyjki obrazkowej

– Przezwyciężanie nieśmiałości i nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grupy.

– Klasyfikowanie przedmiotów wg.kształtu

– Zapoznanie z pojęciami: słońce, księżyc, kosmonauta,kosmita, rakieta

– Zapoznanie z pracą listonosza oraz drogą listu od nadawcy do adresata

– Zachęcanie do słuchania utworów literatury dziecięcej

– Rozwijanie umiejętności kolorowania

[/spoiler]

MARZEC

1.W kuchni.

2.Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

3.Witamy Wiosnę.

4.Wielkanoc tuż,tuż.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– Zapoznanie z pracą kucharki

– Kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych

– Wdrażanie do kulturalnego odnoszenia się do kobiet oraz poszanowania ich pracy

– Poznanie zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim

– Zachęcenie do porównywania wielkości przedmiotów

– Kształtowanie pojęć para i taki sam, wdrażanie do posługiwania się nimi

– Zapoznanie z zwiastunami wiosny

– Uczestniczenie w Powitaniu Wiosny

– Zapoznanie z obrzędem topienia Marzanny

– Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi

– Zachęcanie do pomocy przy przygotowaniu do Świąt Wielkanocnych

[/spoiler] [spoiler title=”KWIECIEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MAJ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”CZERWIEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler]
Przejdź do treści Przejdź do menu