Myszki – czego się uczymy?
WRZESIEŃ
1. Witamy w przedszkolu.
2. Jestem już przedszkolakiem.
3. Wszyscy lubimy owoce.
4. Poznajemy smakołyki z kosza pani Jesieni.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion dzieci z grupy, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – podejmowanie prób wspólnych zabaw, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osób dorosłych.
– Doskonalenie czynności samoobsługowych w zakresie spożywania posiłków oraz ubierania się.
– Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa – ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie szkody sobie i innym.
– Zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych
[/spoiler]PAŹDZIERNIK
1. Bezpieczna droga do przedszkola.
2. Grzybobranie.
3. Myszki to my!
4. Polska złota jesień.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
– Poznawanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku. Stworzenie możliwości do wyzwolenia wszechstronnej ekspresji.
– Nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa.
– Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób
– Doskonalenie słuchania i rozumienie jasnych i zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczycielkę.
– Ilustrowanie prostych piosenek ruchem, udział w zabawach ze śpiewem.
– Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
[/spoiler]LISTOPAD
1. Zwierzęta leśne przygotowują się do zimy.
2. Jesienne słoty.
3. Dbamy o zdrowie.
4. Urządzenia elektryczne w moim domu.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Utrwalenie nazw zwierząt leśnych
– Poznanie sposobów przygotowania zwierząt leśnych do zimy
– Rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce
– Doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania
– Zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych
– Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
– Doskonalenie śpiewu zbiorowego
– Wdrażanie do dbania o zdrowie
– Doskonalenie umiejętności przeliczania
– Rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów i dostrzeganie ich cech jakościowych
– Zapoznanie z działaniem miksera i odkurzacza
– Rozwiązywanie zagadek słuchowych
[/spoiler]GRUDZIEŃ
1. Odwiedziny Mikołaja.
2. W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia.
3. W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia.
4. Nowy Rok tuż,tuż !
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas spotkania z Mikołajem
– Stosowanie zwrotów grzecznościowych:proszę, dziękuje, przepraszam
– Zachęcanie do dzielenie się z innymi
– Wyrabianie nawyku spokojnego oczekiwania na swoja kolej
– Zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
– Wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni:
wyżej, niżej
– Rozwijanie poczucia rytmu,zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi (trójkąt, tamburyno)
– Kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas słuchania i śpiewania kolęd
– Zapoznanie z sposobami obchodzenia Nowego Roku
[/spoiler]STYCZEŃ
1. To już zima !
2. Zwierzęta zimą.
3. Moja rodzina.
4. Dzień Babci i Dziadka.
5. Zabawy na śniegu – Ferie I tydzień.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Zapoznanie z charakterystycznymi cechami zimy
– Wdrażanie do dbania o dbania o swoje zdrowie oraz właściwy strój na zimowy spacer
– Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą
– Zapoznanie z wyglądem niektórych ptaków: gil,sroka, wróbel,sikorka
– Budzenie zainteresowań otaczająca przyrodą
– Wzmacnianie więzi z babcią i dziadkiem
– Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta
– Doskonalenie umiejętności recytatorskich i wokalnych
[/spoiler]LUTY
1.Pingwiny z lodowej krainy – II tydzień ferii
2.Karnawał w przedszkolu.
3.Wyruszamy w kosmos.
4.Praca listonosza.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Zapoznanie z życiem pingwinów, oraz ich zwyczajami
– Kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na muzykę
– Nabywanie umiejętności tańczenia w parze
– Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wypowiadania się nt. historyjki obrazkowej
– Przezwyciężanie nieśmiałości i nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grupy.
– Klasyfikowanie przedmiotów wg.kształtu
– Zapoznanie z pojęciami: słońce, księżyc, kosmonauta,kosmita, rakieta
– Zapoznanie z pracą listonosza oraz drogą listu od nadawcy do adresata
– Zachęcanie do słuchania utworów literatury dziecięcej
– Rozwijanie umiejętności kolorowania
[/spoiler]MARZEC
1.W kuchni.
2.Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
3.Witamy Wiosnę.
4.Wielkanoc tuż,tuż.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
– Zapoznanie z pracą kucharki
– Kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych
– Wdrażanie do kulturalnego odnoszenia się do kobiet oraz poszanowania ich pracy
– Poznanie zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim
– Zachęcenie do porównywania wielkości przedmiotów
– Kształtowanie pojęć para i taki sam, wdrażanie do posługiwania się nimi
– Zapoznanie z zwiastunami wiosny
– Uczestniczenie w Powitaniu Wiosny
– Zapoznanie z obrzędem topienia Marzanny
– Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
– Zachęcanie do pomocy przy przygotowaniu do Świąt Wielkanocnych
[/spoiler] [spoiler title=”KWIECIEŃ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”MAJ” open=”0″ style=”2″] [/spoiler] [spoiler title=”CZERWIEC” open=”0″ style=”2″] [/spoiler]