Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

MOTYL - ILUSTRACJA

„Barwne motyle” 

(poniedziałek – 23.03.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]

1.”MOTYL” – rysowane wierszyki

  1. Na początku zachęcamy do posłuchania wiersza o motylku (link poniżej).

https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

  1. Następnie wspólnie z dzieckiem rysujemy motylka wg. treści wiersza.
  2. Rozmawiamy z dzieckiem o motylach. Pomocnicze pytania: Co trzeba narysować, żeby powstał motyl? (odwłok – wyjaśnienie pojęcia, skrzydła – dwa, główkę- jedna, czółka dwa – para). Jakie mogą być motylki? (kolorowe, duże, małe, średnie, motyle dzienne i nocne – ćmy). Jaki motyl Ci się najbardziej podoba?

2.KRUCHE CIASTECZKA „MOTYLKI”

CIASTKA

 

https://smaker.pl/przepisy-desery/przepis-ciasteczka-motylki,166113,zewaewa.html

 

 

 

3.KOLOROWY MOTYL – praca plastyczna

Co potrzebujemy?

farby, gąbka/pędzelek, duża kartka (bądź sklejamy dwie małe), stopę i dłonie dzieckaMOTYLE
źródło zdjęcia https://pl.pinterest.com/pin/266275396705388823/

Jak wykonujemy?

  1. Malujemy odwłok motyla bądź odbijamy pomalowaną stopę dziecka na kartce,
  2. Malujemy dłonie farbami i odbijamy po obu stronach odwłoku motyla.
  3. Palcami malujemy czułka, możemy zrobić naszemu motylkowi kropki na skrzydełkach.
  4. Paluszkami malujemy wiosenną łąkę.

4. „ZABAWA W MOTYLKI” – zabawa muzyczna

Co potrzebujemy?

– kolorowe chustki/ kawałki bibuły/kolorowe wstążki
– muzykę klikając w link https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU

Jak się bawimy?:

  1. Na początku, gdy słyszymy samą melodię dzieci stoją w miejscu, trzymając kolorowe wstążki/chustki/ bibułę robią naprzemienne wymachy obu rąk w przód i na boki.
  2. Na słowa „Jesteśmy motylki, cały dzień fruwamy, cały dzień fruwamy, najładniejszych kwiatów na łące szukamy” – dzieci rozkładają ręce na boki i latają po pokoju jak motylki
    w rytm muzyki.
  3. Kolejno kiedy słyszymy melodię powtarzamy czynności z punktu 1.
  4. Na słowa „Skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki” – pokazujemy wymieniane części motyla na naszym ciele. „Fruwają motylki po łące w rytm muzyki” – ręce składamy nad głową i kręcimy się w koło – jak baletnica.
  5. Kolejno kiedy słyszymy melodię powtarzamy czynności z punktu 1.

 [/spoiler] [spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. „Bajeczka o motylku” czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

 Źródło:

https://przedszkolankowo.pl/2017/05/07/brzydkie-kaczatko-czyli-jak-z-gasienicy-powstal-piekny-motyl-wiersz-pomoce/

2. Kolorowy motyl – (praca plastyczna) wykonanie motyla poprzez nałożenie farb z jednej strony kartki i złożenie jej na połowę. Obserwowanie przez dzieci zaskakującego efektu symetrycznego odbicia barwnych plam.

Sposób wykonania:  Zginamy kartkę na połowę.  Na pierwszej części rysujemy połowę motyla ołówkiem i moczymy ją gąbką lub ściereczką z wodą. Następnie malujemy tą część motyla farbami. Przykładamy drugą połowę kartki i odbijamy. Powstaje piękny, kompletny motyl.

Materiały

  • kartka papieru,
  • mokra gąbka,
  • farby i pędzel,
  • ołówek lub kredka.

3. Zabawy z matematyką

„Co to za cyfra”

graProsta gra, która ogranicza się do tego, by skojarzyć graficzną postać cyfry z jej rzeczywistym odzwierciedleniem – kładziemy kostkę, cyferki (mogą być wycięte z kartonu) i plastikowe zakrętki ( mogą być patyczki, guziki, ziarnka fasoli) Zadaniem dziecka jest ułożenie wszystkiego w odpowiedniej kolejności i dopasowanie ilości zakrętek do danej cyfry.

Źródło:

https://dziecisawazne.pl/10-zabaw-w-matematyke/

4. „Daj rękę wiosenko” (Halina A. Cenarska) – piosenka

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu