Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

„Co od kogo pochodzi?”CO DAJE NAM WIEŚ - ILUSTRACJA

(środa – 15.04.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]

  1. Rozmowa na podstawie ilustracji.
    Pooglądajcie wspólnie plansze zamieszczone poniżej. Zapytajcie co to za zwierzę? Naśladujcie jego głos. Zapytajcie co nam daje to zwierzę i co można zrobić z tych produktów.
    CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KACZKA
    CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-ŚWINIA-1
    CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KROWA
    CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KURA-1

    źródło: http://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-owady-i-zwierzeta-plansze-zestaw-2/
  2. Zabawa ruchowa z kostką – zwierzęta.
    Można wydrukować i złożyć poniżej zamieszczoną kostkę ze zwierzętami, można również narysować z dzieckiem kilka zwierząt na pojedyńczych kartkach. Następnie rzucamy kostką, bądź losujemy kartę i naśladujemy ruchem i głosem wylosowane zwierzątko.

    kostka zwierzętaźródło: https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/farm-animals-dice/111464
  3. Kaczuszka – wyklejanie z plasteliny
    Potrzebujemy żółtą plastelinę bądź żółtą farbę plakatową. Robimy kuleczki z plasteliny, którymi wyklejamy puste miejsca, bądź odciskamy tam paluszki.
    5
  4. Co otrzymujemy? – karta pracy.
    W zależności od umiejętności dziecka drukujemy kartę tylko z krówką – łatwiejsze zadanie, bądź drugą z kilkoma zwierzątkami. Zadaniem dziecka jest połączyć/pokolorować te produkty które dają wskazane u góry zwierzęta.

    co-otrzymujemy...-karty-pracy3-212x300 co-otrzymujemy...-karty-pracy6-212x300źródło: https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/
  5. Zapraszamy również do obejrzenia odcinka Domowego Przedszkola – Co słychać na wsi?
    https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

[/spoiler]

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. Zapraszamy dzieci do obejrzenia filmu „Zwierzęta z wiejskiego podwórka

a potem do odpowiedzi na pytania:
Jakie zwierzęta występowały w filmie?
Jakie mamy z nich korzyści?

2. Zabawa dydaktyczna. Co nam dają zwierzęta?
Dzieci losują z koszyka poszczególne produkty takie jak: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Rozpoznają je po dotyku, nazywają i odpowiadają na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.

Dzielenie nazw wybranych produktów pochodzenia zwierzęcego (ser, jajko, mleko, wełna, piórko, szynka) na sylaby i na głoski. Układanie zdań z wybranymi wyrazami. Liczenie wyrazów w zdaniu.

3. Zabawa z rymami „Dopowiedz i zrób” – Osoba dorosła, bądź starsze rodzeństwo mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci i wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

4. Zabawa ruchowa utrwalająca orientację w przestrzeni. „Gospodarz”–  Gospodarz (wybrane dziecko) mówi – po mojej prawej stronie ustawią się np. owieczki, po lewej ustawią się kurki, za gospodarzem ustawią się kaczuszki, przed gospodarzem ustawią się krówki, później następuje zmiana gospodarza.

5. Quiz „Co można zrobić lub do czego wykorzystać produkty otrzymane od zwierząt”.

Co można zrobić z mleka?
Co można zrobić z wełny?
Co można przygotować z jajek?
Do czego możemy wykorzystać piórka gęsi i kaczek”
Co można zrobić z sera?

6. Karta pracy „ Co od kogo pochodzi”

>> KARTY PRACY <<

7. Słuchanie piosenki „Na podwórku” – zabawa przy muzyce

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu