Jesteśmy z Wami każdego dnia!
„Domowy ogródek”
(wtorek – 31.03.2020r.)
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]- „W moim ogródeczku zrobimy porządki”.
Posłuchajcie i pooglądajcie wspólnie piosenkę:
- Porozmawiajcie o jej treści :
– co robimy w ogródku? (porządki)
– jakie prace wykonywane są w piosence? ( grabienie, kopanie, sadzenie)
– co jeszcze można robić w ogrodzie? Można posłużyć się poniższą ilustracją
źródło zdjęcia: http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/04/wiosna-w-ogrodzie-konspekty-na-cay.html
– co jest potrzebne roślinom do wzrostu? (słońce, deszcz, ziemia).
- Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku”.
W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko odmieni opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
- Zakładamy zielony ogródek – sadzimy cebulkę.
Ustalamy z dziećmi plan działania:
– wsypanie ziemi do doniczki,
– wsadzenie cebuli, podlanie,
–ustawienie doniczki na parapecie,
– przystępujemy do działania.
- Narzędzia ogrodnika – karta pracy
źródło zdjęcia: https://panimonia.pl/2018/03/23/wiosenne-szablony-do-druku-10-szablonow/#jp-carousel-4965
6. Wiosenne nowalijki. Domowe przedszkole.
Dodatkowo zachęcam do obejrzenia filmiku:
Filmik będzie dobrym podsumowaniem zajęć z bieżącego tygodnia. Znajdziemy w nim:
– historyjkę o żółtym tulipanie – jak wyrasta z cebulki,
– pokazany ogródek przedszkolny,
– różne nasionka i to co z nich wyrośnie,
– opowiadanie o tym, czym jest szklarnia,
– „wesołe jadalne obrazki”
– zabawę rytmiczną do piosenki pt. „Jestem sobie ogrodniczka” – przygotujcie 2 kamyczki/klocki lub coś czym można stukać.
1. „Mój domowy ogródek”
2. Zakładamy domowy ogródek – ustalenie z dzieckiem kolejności działań podczas przygotowania ogródka (wsypanie ziemi do doniczki, wsadzenie roślin, zasianie nasion, podlanie, ustawienie doniczki na parapecie).
3. Zabawy matematyczne:
„Ogródkowe smoki” – określanie i porównywanie przez dzieci liczebności zbiorów używając określeń: więcej, mniej, tyle samo.
„Matematyka na grządkach” – wykonywanie prostych działań matematycznych z wykorzystaniem znaków +,‒, =.
4. Zabawy plastyczne:
„W ogródku” – zastanawiając się zapoznanie z dzieci z wierszykiem wprowadzającym do wykonania wesołego krasnoludka z papieru kolorowego metoda origami.
5. Zabawy ruchowo-taneczne: „Aerobik w ogrodzie”
[/spoiler]