Jesteśmy z Wami każdego dnia!

Opublikowane przez przedszkole7 w dniu

„Wielkanocne tradycje”WIELKANOCNE TRADYCJE - ILUSTRACJA

(poniedziałek – 06.04.2020r.)

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. Opowiadanie Bajeczka wielkanocna A. Galicy

>>Tu znajdziesz treść opowiadania<<

  • Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
  • Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
  • Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

2. Słuchanie piosenki „ Pisanki, pisanki”

3. Zabawa ruchowa „Kura liczy jajeczka”

Dziecko – kurka, porusza się w dowolnym rytmie np. przy dowolnej muzyce, naśladując odgłos kury. Na przerwę dziecko zatrzymuje się, a rodzic pokazuje kartkę z narysowanymi jajeczkami np. dwa jajeczka, dziecko ma policzyć i podskoczyć tyle razy ile jest narysowanych jajek. Powtarzamy zabawę, rodzic pokazuje kartkę np. z czterema jajeczkami, dziecko liczy i wykonuje np. cztery skłony itd.

4. Oglądanie bajeczki „ Kubuś – Wielkanoc” – Po obejrzeniu bajki porozmawiajcie z dzieckiem o tradycjach wielkanocnych

5. Praca plastycznaObraz 372

Potrzebne będą materiały : kartka niebieska, żółta, brązowa lub biała, klej, nożyczki.
Rodzic wycina poszczególne elementy , a dziecko nalepia je na kartkę.

/Źródło zdjęcia: https://tominowo.blogspot.com/2013/03/wielkanocny-kurczaczek.html/

[/spoiler]

[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]

1. Zabawa ruchowa do wiersza „Zajączki” – dzieci wykonują ruchy zgodnie z treścią wierszyka

Zajączki, zajączki, zajączki
skakały przez pola i łączki

Stanęły pod lasem i patrzą,
jak dzieci się bawią i skaczą. 

I dzieci podały im rączki
i z dziećmi skakały zajączki.  

2. Praca plastyczna „Wielkanocny koszyczek” – technika dowolna (malowanie, rysowanie, lepienie) w/g własnej inwencji twórczej dzieci.

koszyczek

 

3. Piosenka „Wielkanocne zajączki”

https://www.youtube.com/watch?v=gsrQvaD1ssw

4. Film animowany z serii Kubuś „Wielkanoc”

5. Zabawy matematyczne – kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym.

Pomagamy i jednocześnie uczymy się.

Do tego, aby rozwijać umiejętność klasyfikowania wiele nie potrzeba. Można zacząć od szukania okazji w czasie wykonywania codziennych czynności:
– rozpakowywanie zmywarki wymaga podziału na talerze i sztućce różnego rodzaju, oraz układanie ich w i w szafce w osobne stosy lub wkładanie do stosownych przegródek;
– robienie porządku w szafkach z produktami i dzielenie ich na kasze, mąki, przyprawy;
– sortowanie rzeczy do prania: białe i kolorowe, ręczniki, bielizna itp.;
– zdejmowanie z suszarki prania i sortowanie ubrań na te należące do mamy, taty i dziecka oraz podzielenie ich na koszulki, spodnie, skarpety itd.;
– porządkowanie skrzynki z narzędziami lub pudełka z gwoździami i śrubkami;
– sprzątanie dziecięcego pokoju i umieszczanie w odpowiednich pudłach: maskotek, klocków, aut.

Więcej przykładów zabaw na stronie :

https://www.akademiaprogramowania.pl/gry-i-zabawy-sprzyjajace-rozwojowi-umiejetnosci-klasyfikowania/

A na koniec pomysły na kolorowe jajka.

naturalne-barwniki-do-pisanek-GALLERY_600-102120

/Źródło zdjęcia: https://mamotoja.pl/pisanki-wielkanocne-jak-zabarwic-jajka-%20naturalnie,wielkanoc-artykul,15503,r1p1.html/

[/spoiler]
Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu