Jesteśmy z Wami każdego dnia!
„Wielkanocne tradycje”
(poniedziałek – 06.04.2020r.)
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 3 i 4-letniech” close=”1″ style=”1″]1. Opowiadanie Bajeczka wielkanocna A. Galicy
>>Tu znajdziesz treść opowiadania<<
- Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
- Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
- Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
2. Słuchanie piosenki „ Pisanki, pisanki”
3. Zabawa ruchowa „Kura liczy jajeczka”
Dziecko – kurka, porusza się w dowolnym rytmie np. przy dowolnej muzyce, naśladując odgłos kury. Na przerwę dziecko zatrzymuje się, a rodzic pokazuje kartkę z narysowanymi jajeczkami np. dwa jajeczka, dziecko ma policzyć i podskoczyć tyle razy ile jest narysowanych jajek. Powtarzamy zabawę, rodzic pokazuje kartkę np. z czterema jajeczkami, dziecko liczy i wykonuje np. cztery skłony itd.
4. Oglądanie bajeczki „ Kubuś – Wielkanoc” – Po obejrzeniu bajki porozmawiajcie z dzieckiem o tradycjach wielkanocnych
5. Praca plastyczna
Potrzebne będą materiały : kartka niebieska, żółta, brązowa lub biała, klej, nożyczki.
Rodzic wycina poszczególne elementy , a dziecko nalepia je na kartkę.
/Źródło zdjęcia: https://tominowo.blogspot.com/2013/03/wielkanocny-kurczaczek.html/
[/spoiler]
[spoiler title=”Propozycje zabaw dla dzieci 5 i 6-letniech” close=”1″ style=”1″]
1. Zabawa ruchowa do wiersza „Zajączki” – dzieci wykonują ruchy zgodnie z treścią wierszyka
Zajączki, zajączki, zajączki
skakały przez pola i łączki
Stanęły pod lasem i patrzą,
jak dzieci się bawią i skaczą.
I dzieci podały im rączki
i z dziećmi skakały zajączki.
2. Praca plastyczna „Wielkanocny koszyczek” – technika dowolna (malowanie, rysowanie, lepienie) w/g własnej inwencji twórczej dzieci.
3. Piosenka „Wielkanocne zajączki”
https://www.youtube.com/watch?v=gsrQvaD1ssw
4. Film animowany z serii Kubuś „Wielkanoc”
5. Zabawy matematyczne – kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym.
Pomagamy i jednocześnie uczymy się.
Do tego, aby rozwijać umiejętność klasyfikowania wiele nie potrzeba. Można zacząć od szukania okazji w czasie wykonywania codziennych czynności:
– rozpakowywanie zmywarki wymaga podziału na talerze i sztućce różnego rodzaju, oraz układanie ich w i w szafce w osobne stosy lub wkładanie do stosownych przegródek;
– robienie porządku w szafkach z produktami i dzielenie ich na kasze, mąki, przyprawy;
– sortowanie rzeczy do prania: białe i kolorowe, ręczniki, bielizna itp.;
– zdejmowanie z suszarki prania i sortowanie ubrań na te należące do mamy, taty i dziecka oraz podzielenie ich na koszulki, spodnie, skarpety itd.;
– porządkowanie skrzynki z narzędziami lub pudełka z gwoździami i śrubkami;
– sprzątanie dziecięcego pokoju i umieszczanie w odpowiednich pudłach: maskotek, klocków, aut.
Więcej przykładów zabaw na stronie :
https://www.akademiaprogramowania.pl/gry-i-zabawy-sprzyjajace-rozwojowi-umiejetnosci-klasyfikowania/
A na koniec pomysły na kolorowe jajka.
/Źródło zdjęcia: https://mamotoja.pl/pisanki-wielkanocne-jak-zabarwic-jajka-%20naturalnie,wielkanoc-artykul,15503,r1p1.html/
[/spoiler]