Zabawy logopedyczne
Rodzic i dziecko siedzą lub klęczą na podłodze naprzeciw. Recytują wierszyk i jednocześnie klaszczą w swoje dłonie, a następnie naprzemiennie w dłonie osoby siedzącej naprzeciwko. Zabawę można utrudniać, odbijając dłonie na skos (prawa do prawej, lewa do lewej, przekraczając pionową oś ciała, odbijając dłonie od kolan). Wierszyki muszą być wypowiadane rytmicznie:
1. Ele mele dudki
gospodarz malutki
gospodyni jeszcze mniejsza
ale za to rozumniejsza
2. Siała baba mak ,nie wiedziała jak
Dziadek wiedział, nie powiedział a to było tak :
Siała baba mak… (coraz szybciej)
3. Wpadła bomba do piwnicy,
Napisała na tablicy:
S O S – jesteś ładny pies.
4. Ene due rabe
Połknął bocian żabę
A żaba Chińczyka
Co z tego wynika – jabłko, gruszka czy pietruszka – co wybierasz?
np. Pie-trusz-ka
5. Raz dwa trzy cztery
maszeruje Huckelberry
Za nim idzie Myszka Miki
co ma spodnie na guziki.
Za nim idą Pixi, Dixi
Wykąpane w proszku IXI
A za nimi krowy dwie
Wykąpane w proszku E
Zabawy poprawiają płynność mówienia, rozwijają pamięć, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, pozytywnie wpływają na integrację sensoryczną.
[/spoiler]